Isnin, 12 April 2010

terapi lintah memang luar biasa


Pesakit yang telah mencuba kaedah rawatan di laporan perbaikan kualitas tidur, mood, kapasiti kerja dan meningkatkan kadar tenaga. Ketika lintah diterapkan ke kawasan aktif biologi tubuh manusia, gigitan sendiri memberikan kesan positif serupa dengan reflexotherapy. Zat lega dengan liur lintah mempunyai kesan pada seluruh tubuh, bukan hanya satu organ tertentu atau gejala. Sebagai contoh, jika lintah digunakan untuk merawat pesakit yang menderita varises, mereka juga menyebabkan penurunan secara serentak di tekanan darah dan kadar kolesterol, meningkatkan mood dan fungsi saluran pencernaan, menyembuhkan buasir. Hal ini mungkin terdengar sangat luar biasa, tapi itu benar .

Bila penyakit bermula? Ketika sel sakit. Dan sel sihat sakit bila kekurangan oksigen yang diperlukan dan gizi, dan tidak boleh membersihkan toksin keluar. Biologi zat aktif dalam lintah air liur membantu sel untuk menyerap nutrisi yang diperlukan dan untuk menghilangkan sisa toksik. Oleh kerana itu, ada senarai panjang dari penyakit yang boleh diubati dengan kaedah ini. Pertama, lintah sangat berguna dalam merawat sejumlah penyakit kardiovaskular: hipertension, aterosklerosis, hypercoagulation, stenocardia, infark miokard, varises, gangguan aliran darah arteri di kaki bawah dan komplikasi, seperti lesi trofik dan oedemas. penyembuhan lintah juga boleh membantu dalam ginekologi - mereka mengurangkan pelbagai proses peradangan pada rahim dan adneksa, dan boleh kepada dalam kes kista ovarium, endometriosis, sindrom klimaterik, pelbagai adhesi di pinggul, dan bahkan dalam kes-kes frigiditas , infertilitas dan mastopathy. Untuk lelaki, pelaksanaan lintah berjaya dalam mengubati penyakit prostat dan skrotum, disfungsi ereksi, pundi kencing dan radang saluran kencing. keputusan baik dapat dicapai dengan menggunakan lintah untuk mengubati sakit kepala pelbagai, bahkan migrain. Neurolog juga harus mempertimbangkan terapi lintah dalam rawatan neuritis, neuralgia, radiculitis, gangguan tulang belakang (hernia disc), aterosklerosis otak, keadaan pra-stroke dan stroke.

Kerana zat yang terkandung dalam air liur lintah boleh menurunkan kadar gula darah dan meningkatkan fungsi pankreas, lintah dapat secara efektif digunakan dalam perubatan bersepadu diabetes dan komplikasinya.Banyak manfaat terapi lintah berasal dari sifat anti-inflamasi dan sekresi lintah antibakteria yang boleh dilaksanakan dalam rawatan telinga, hidung & tekak (THT) penyakit, pelbagai penyakit kulit (jerawat remaja, abses, eczemas, api luka, psoriases ), serta dalam rawatan penyakit alergi pada saluran pernafasan (asma bronkial, bronkitis, pneumonia).

Lintah sangat berharga dalam operasi. Jika lintah dipasang akan setelah adanya campur tangan pembedahan, itu lebih cepat merangsang penyembuhan luka dan mencegah pembentukan bekas luka besar dan adhesi. Manfaat lebih banyak dari lintah adalah bahawa mereka dapat berfungsi sebagai ubat pertolongan cemas, terseliuh atau kecederaan. Mereka juga mempercepat penyembuhan patah tulang.

penyakit dan keadaan yang boleh disembuhkan menggunakan lintah masih jauh dan di anggap karut. Mengingat kesan kuratif dari lintah biologi zat aktif, spesialis dalam bidang perubatan boleh mempertimbangkan termasuk terapi lintah dalam rawatan pesakit mereka.

Namun, terapi lintah merupakan keajaiban dalam perubatan tertentu dan penyakit. Ini termasuk pembekuan darah menurun, hemofilia, parah Anemia, hipotensi, kehamilan, umum lelah, alergi terhadap lintah, TB aktif, gangguan mental, suhu yang tinggi, proses ulcero-nekrotik di saluran usus. Juga, lintah tidak dapat melekat kepada pesakit yang sangat takut. Oleh kerana itu, sebelum menjalankan terapi lintah, cuba untuk menenangkan diri dan berfikir bahawa mereka makhluk allah juga.walaupun kecil ia akan merawat anda jauh lebih baik daripada beberapa dos ubat-ubatan kimia.Keuntungan lain adalah bahawa terapi lintah mempunyai kesan jangka panjang. Dalam kes penyakit kronik, kursus rawatan perlu diulang selepas 4 - 6 bulan, sedangkan di sebahagian besar kes akut, satu program biasanya cukup. Semakin tua penyakit, rawatan lagi diperlukan, lintah lebih diperlukan, dan masa lebih lama untuk mencapai kesan yang diingini.

Gigitan lintah serupa dengan sengatan nyamuk. lintah benar-benar menggigit kerana mempunyai ratusan gigi kecil, dan ketika mulai menyuntikkan zat biologi aktif ke dalam tubuh manusia, rasa panas ringan atau suam-suam atau sering terasa menyengat. Hal ini berlangsung sampai 5-10 minit sampai lintah mula menghisap darah. Ketika kenyang, lintah melepaskan diri atau akan dihapuskan dan akan dibuang. lintah Tidak pernah digunakan pada lebih dari satu pesakit untuk mengelakkan penyebaran jangkitan darah ditanggung oleh pesakit

Untuk tujuan perubatan, hanya lintah liar boleh digunakan, seperti lintah penternakan standard tertinggi kualiti, dan ujian bakteriologis lintah dan air di mana mereka berkembang biak secara teratur dilakukan. Kawalan kualiti yang ketat ini
memastikan bahawa pesakit menerima produk perubatan yang selamat dan berkesan.

Allah telah menganugerahkan lintah dengan ciri-ciri menghisap darah. Sebagai ganjaran atas bahawa mereka menyuntikkan ke dalam tubuh manusia pelbagai ubat-ubatan bernilai alami tanpa efek samping. Penggunaan ubat lintah, seperti bentuk-bentuk lain dari ubat kimia sekarang kembali memasuki arus utama amalan perubatan moden.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan