Jumaat, 30 April 2010

Lintah Perubatan episod 6

Periorbital hematoma adalah hematoma sekitar mata 'satu kantung darah yang di hasilkan oleh badan untuk memastikan pendarahan dalaman adalah paling minimum. Dalam kebanyakan kes pundi darah itu akhirnya mengecut. Jika pundi darah itu tidak hilang, ketika itu mungkin perlukan pembedahan. Ia biasanya berlaku selepas sejumlah tekanan besar ke atas kawasan-kawasan sekitarnya. Ini ditunjukkan oleh satu perubahan warna putik yang kebiruan sekitar mata, atau lebih dikenali umum sebagai mata lebam. Kehilangan aliran darah di kawasan ini adalah sangat perlahan dan boleh mengambil masa dari berhari-hari ke beberapa minggu. Bukan sahaja memburukan, bahkan menyebabkan sakit kepala.
Terapi lintah boleh di lakukan di titik bekam dan perubahan warna serta kesakitan yang di rasai dapat di hapuskan….. Darah dikeluarkan selepas rawatan Pencegahan Radang Mata

Satu lagi bidang di mana terapi lintah boleh jadi bermanfaat adalah radang mata. Korioretinitis [radang koroid dan retina mata], konjunktivitis [keradangan konjunktiva satu atau kedua-dua mata], Keratitis [suatu syarat di mana mata kornea, bahagian hadapan mata, menjadi radang] dan merupakan hanya beberapa radang mata mencelarukan. Mengapa menggunakan lintah perubatan untuk merawat artritis?

Artritis merupakan salah satu penyakit yang dapat melumpuhkan pesakit (pesakit-pesakit sendi) yang mana ia bukan sahaja menjejaskan fizikal badan, bahkan ia juga akan menurunkan kualiti hidup pesakit.... artristik kronik boleh melumpuhkan seseorang individu, terutamanya yang melibatakan sendi-sendi yang menahan beratan beganda. Terdapat banyak ubat yang boleh di dapati bagi melegakan kesakitan dan pembengkakan, tetapi kadang-kadang ini masih tidak mencukupi...bergitu juga terdapat banyak rawatan yang boelh didapati untuk mengatasinya, seperti rawatan haba dan terapi sejuk bagi membantu dalam gejala-gejala bagi artristik, tetapi ini sebenarnya tidak mengurangkan kesakitan bagi jangka masa panjang. Terapi lintah merupakan altenatih terbaik buat masa ini bagi kesan jangka masa panjang!!!.

1 ulasan: