Rabu, 5 Mei 2010

Cure Diabetes Mellitus Dengan Perubatan Lintah

Sebahagian besar orang akan merasa jijik dan takut ketika melihat lintah tapi tidak banyak yang tahu bahawa lintah boleh menyembuhkan banyak penyakit. Salah satunya adalah penyakit diabetes melitus. (kencing Manis )

lintah telah digunakan berabad-abad. Manfaat hirudin asli dari lintah sebagai anti-coagulan pada cardiovaskular sangat baik untuk mengubati penyakit. Hasilnya, selain untuk melancarkan aliran darah, lintah juga boleh digunakan untuk mengurangkan rasa sakit.

Banyak penyakit boleh disembuhkan dengan terapi ini, dari Diabetes Mellitus, migrain,
Jantung koroner sampai kelenjar tiroid.

Diabetes Mellitus

Diabetes mellitus adalah penyakit yang disebabkan oleh meningkatnya gula dalam tubuh. gula darah dalam tubuh manusia sendiri sebenarnya dibagi menjadi tiga bahagian.

Pertama, gula darah ketika pesakit telah selesai makan. Gula puasa bererti pesakit perlu menjalani puasa selama 10-12 jam dan tidak dibenarkan untuk makan dan minum manis (jika ada gangguan ketika gula darah melebihi 126 mg). aliran gula darah jika pesakit hingga 140 mg setelah makan.

Kedua, ketika pesakit akan dilihat. Jika nilai lebih dari 250 mg / dl, anda menderita Diabetes Mellitus.

Ketiga, kelebihan kronik gula dalam darah yang dipanggil hiperglikemia.

Glukosa masuk ke sel dibantu oleh insulin, yang merupakan jenis hormon yang dihasilkan oleh kelenjar pankreas. Pada pesakit Diabetes Mellitus, gula tidak boleh atau sukar untuk melihat sel kerana hanya terdapat beberapa hormon insulin yang dihasilkan oleh kelenjar pankreas, walaupun jumlah insulin cukup tinggi.

Pesakit dengan diabetes mellitus tahap 1 biasanya mengalami gejala seperti kerap membuang air kecil, khususnya di tengah malam sehingga lebih dari tujuh kali dalam 1 malam, lapar dan haus, berat badan menurun, keletihan, penglihatan kabur, jangkitan kulit di tulang, peningkatan gula dalam darah dan air kencing. Biasanya dipengaruhi oleh Diabetes Mellitus Jenis 1 adalah orang-orang di bawah 20 tahun. Fenomena ini mirip dengan awal diabetes mellitus tahap 2 yang biasanya terjadi pada usia di atas 40 tahun. Sekarang frekuensi ini adalah lebih tinggi untuk anak-anak dan remaja.

Biasanya orang tidak menyedari kedatangan Milletus diabetes ketika mereka mengalami gejala penyakit, pra-diabetes, yang merupakan keadaan awal Diabetes Mellitus jenis 2. Hal ini kerana mereka belum mengalami gejala fizikal pesakit diabetes mellitus, tetapi gula darah puasa dalam tubuh di atas normal. Gejala lain yang timbul pada orang dengan Diabetes Mellitus jenis 2, antara lain, penglihatan kabur yang boleh menyebabkan buta, luka lama sembuh, kaki terasa kebas, kesemutan atau terbakar, jangkitan kulat di kawasan vagina wanita dan juga bagi laki-laki.

Lebih dari 50 peratus orang dengan diabetes mellitus tahap 2 tidak terdiagnosis. Secara umum dikenali ketika pesakit diperiksa dokter kerana penyakit lain. Hal ini dapat mengakibatkan komplikasi serius dari diabetes melitus, antara lain, oleh tekanan, darah tinggi dan boleh menyebabkan pengsan atau tidak sedar diri


Terapi Lintah

Cara terkini yang dipertimbangkan oleh pesakit yang mendapat penyakit ini Dengan terapi lintah, pesakit tidak harus takut.

Dalam masa 30 minit, lintah boleh menyedut sebanyak 15 ml darah, kuota cukup untuk setengah tahun hidupnya. Bahkan, air liur juga mengandungi zat aktif yang mengandungi sekurang-kurangnya 15 elemen. Contohnya adalah zat putih telur hirudin yang bermanfaat untuk mencairkan darah. Hirudin mengandungi penisilin.

Terapi ini tidak hanya dengan lintah, tetapi juga campuran herba yang berguna untuk meningkatkan rangkaian atau membuat lebih baik kulit atau mati saraf. Biasanya ada sekitar kaki hingga lutut. Lintah yang telah dicampur dengan herba ditempatkan pada tubuh sakit.

Ramuan yang digunakan adalah bahan herba khas yang merangsang pankreas dan membuat pengeluaran insulin secara berperingkat kembali kepada biasa. cecair ini juga sangat baik untuk sistem saraf dan peredaran darah di kawasan yang sakit dengan diabetes. kebas, diabetec bengkak (kering) akan baik dalam terapi seterusnya. Luka yang tidak dapat sembuh bahkan setelah terapi akan kelihatan lebih baik. cair Nanah dan pendarahan di luka menurun dan kering.

1 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam