Jumaat, 7 Mei 2010

Enzim Lintah Bunuh Penyakit Mahal

Lintah binatang yang cukup digeruni oleh semua orang , lebih-lebih lagi perempuan. Tapi jangan la takut, mereka pun mahluk allah jugak. walupun badan nya lembek macam gel tetapi perlu anda tahu.. lintah mempunyai khasiat yang sangat baik untuk mengubati penyakit seperti diabetes, jantung, migrain, saraf tersumbat, resdung dan jerawat, cedera otot dan membuang darah kotor pesakit.

Penyakit yang paling banyak disembuhkan dengan terapi lintah ini adalah resdung, ghout, jerawat, kanser payudara, strok, dan migraine.

Lintah yang digunakan untuk terapi ini adalah lintah jenis hirudinaria Medicinalisis yang berasal dari hutan atau sungai , kerana di kawasan tersebut lintah ini masih original, sedangkan lintah yang terdapat di sawah ataupun lumpur sudah tidak power lagi kerana banyak racun terterap di bawah tanah. boleh juga menggunakan lintah Medicinalisis yang telah diternakkan.

Pada terapi ini prosesnya adalah dengan melekatkan 2 ekor lintah di titik-titik yang menjadi pusat penyakit tersebut selama setengah satu jam, lalu lintah tersebut dilepas dan pesakit akan diberikan rawatan pembersihan di sekitar luka akibat gigitan lintah tersebut.

Pada saat lintah tersebut dilekatkan, maka lintah akan mengeluarkan lendir yang berguna untuk penyakit saraf, mengeluarkan darah kotor dan menyembuhkan
penyakit, dalam hal ini tidak ada minyak lintah kerana 99% tubuh lintah terdiri dari air atau lendir.

Selain penyakit lain, terapi lintah ini juga boleh menyembuhkan perbagai kanser namun rawatannya memakan waktu lebih lama, boleh mencapai berbulan-bulan bergantung dari keadaan pesakit kanser tersebut.

"Semua orang boleh melakukan terapi lintah kecuali anak-anak di bawah usia 7 tahun dan ibu mengandung, kerana pada prosesnya ada pengeluaran darah, takut menyebabkan komplikasi pada ibu hamil tersebut,"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan