Rabu, 12 Mei 2010

Amalan klinikal Terapi Lintah

Penerapan terapi lintah mudah: lintah yang lembut ditempatkan di kawasan yang telah di kenal pasti, lintah dilampirkan dan makan dgn lahap untuk 6-12 jam berikutnya, setelah itu mereka akan kekeyangan dan jatuh dengan sendiri. Semua rawatan terapi mungkin memerlukan satu hingga 6 rawatan atau lebih, bergantung pada tujuan dan meningkatkan perubahan.

Untuk butiran lebih lanjut mengenai prosedur aplikasi ini, sila baca dengan teliti

Lintah (Hirudo medicinalis) telah digunakan secara perubatan selama lebih dari 1500 tahun. Awalnya digunakan untuk menghapuskan "darah kotor," lintah kini digunakan secara meluas oleh ahli bedah perlu untuk menghapuskan darah stagnan dari flap atau tersumbat disambungkan. Ketika darah vena tidak kembali ke jantung, di kawasan yang terluka, dan mencegah peningkatan tekanan darah arteri segar dari memasuki kawasan dengan oksigen dan nutrisi. Darah vena harus dihilangkan dan tekanan harus dikurangkan untuk menyelamatkan atau ekstremitasi. lintah ini boleh melakukan hal ini dengan baik, kerana air liur yang mengandungi biokimia penting, termasuk vasodilator, antikoagulan.

lintah ini akan menarik sekitar 5 ml (satu sudu teh) darah. lebih banyak manfaat terapi lintah selama hingga 50 MLS darah akan terus mengalir, selama 48 jam. Lebih lintah dipasang di kawasan itu bererti lebih banyak darah kotor akan dihapuskan. Setelah 3-7 hari, pembuluh darah biasanya menyambung kembali normal sehingga darah tidak lagi tersumbat. seperti darah arteri dengan mudah beredar di zon rosak. Pada saat itu, luka itu akan dapat menyembuhkan, tanpa syarat mengeluarkan darah lebih banyak (terapi lintah).


Kulit pesakit perlu dibersihkan secara menyeluruh dengan sabun dan air, lalu dibilas dengan air suling, non-klorin. Hal ini dapat dilakukan dengan tangan, pastikan anda menggunakan sarung tangan . Jika lintah enggan menggigit, mungkin perlu untuk menarik perhatian itu dengan titisan darah kecil, yang diambil dari lokasi luka dengan tusukan jarum.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan