Isnin, 29 Ogos 2011

Hirudotherapy secara umumnya

Hirudotherapy adalah rawatan menggunakan lintah perubatan. Jenis terapi ini dikenali dari masa kuno yang melampau dan masih ada hingga hari ini. Fakta ini membuktikan kecekapan dalam penyembuhan pelbagai jenis penyakit dan penyakit. Kaedah hirudotherapy diluluskan oleh banyak negara.

Pengalaman yang besar menggunakan lintah perubatan di tujuan perubatan disimpan dalam tempoh beberapa abad. Dengan pembangunan sains, mekanisme tindakan rahsia kelenjar air liur lintah telah ditafsirkan, biologi aktif bahan-bahan yang dimasukkan ke dalam telah dibuka, pengaruh mereka ke atas struktur tertentu organisma hidup disiasat. Beberapa bentuk perubatan yang diwujudkan atas dasar bahan biologi aktif kelenjar air liur lintah dan menjalankan kerja-kerja penciptaan bahan-bahan baru. Hirudotherapy moden berbeza dari satu kuno kerana kita tidak menggunakan lintah liar, sebaliknya kita menggunakan lintah yang dibela di biofactories khas di mana mereka berada dalam kuarantin yang ketat. Selain itu, hari ini kami menggunakan lintah hanya sekali. Fakta ini benar-benar tidak termasuk peluang menjangkiti pesakit.

Kelebihan yang ketara dan keselamatan mutlak hirudotherapy disemak oleh beribu-ribu tahun pengalaman manusia dan tidak menyebabkan apa-apa keraguan. Salah satu bahan-bahan pertama dijumpai dalam kelenjar air liur lintah perubatan ialah Hirudin-bahan yang menindas proses pembekuan darah. Kemudian bahan-bahan itu anticoagulating sebagai destabilaza menapai, ingibitors-plazmine, callecrein-plasmine dan lain-lain telah dibuka. Faktor-faktor penyebaran menapai gialuronidaza, collagenaza, faktor-faktor yang appressing mediator sakit cininaza, faktor-faktor antisclerous disiasat juga. Sekali lagi dibuka bahan-bahan yang dikaji. Oleh itu, lintah perubatan kecil actory? Pembuatan bahan-bahan biologi aktif. Hasil daripada tindakan bahan-bahan aktif secara biologi ke atas organisma hidup:

Normal dan peningkatan peredaran kapilari;-Menyatakan kesan antiinflammation;Antistressful dan kesan adaptogene;Immunostimulating dan immunomodulating kesan;-Anestesia;-Anti;Antibakteria kesan;Peningkatan exhange endocellular dan kesedaran ini mekanisme mempunyai kedua-dua ciri-ciri tempatan dan umum.

Kewujudan kulit mendalam hubungan dengan organ-organ yang pasti terkenal. Bahan aktif secara biologi bertindak kepada organ-organ semasa kerja menghisap darah lintah perubatan melalui viens. Ia menggalakkan peningkatan peredaran darah pada organ tertentu, menyebabkan trombolitic, antiinflammatory, tindakan immunostimulating, menimbulkan pemakanan tisu, menguatkan imuniti tisu. Ia mustahil untuk menamakan semua penyakit yang boleh dirawat dengan menggunakan hirudotherapy. Ia lebih mudah untuk nama-tanda-tanda kontra di sini:mutlak-hemofilia, anemia, hypotonia.

Hirudotherapy boleh digunakan di mana-mana penyakit yang dikenali hari ini. Ia boleh digunakan sebagai kaedah bebas merawat dan kompleks dengan yang lain. Doktor tahu dengan baik bagaimana ia sukar untuk berjuang dengan penyakit radang kronik. Perkara ini pada semua jenis paparan klinikal penyakit mekanisme perlindungan organisma pancaran sejagat-pengantara keradangan, vazoconstrictors, apireties dan aktif secara biologi bahan lain ke dalam darah. Semua yang datang kepada aspirasi organisma hidup untuk membatasi sarang serangga keradangan oleh kemerosotan peredaran darah dan tisu keboleh telapan kapilari, penciptaan aci radang oleh selular dan tisu struktur yang bersifat kata penghubung dan mod suhu dalam area.As yang diberikan hasil daripada kepekatan dadah contohnya antibiotik dalam sarang serangga keradangan adalah lebih rendah berbanding dalam darah.

Peningkatan dos ubat kimia doesn menyelesaikan masalah kerana membawa kepada alergi yang berlebihan dan menyerang satu tamparan pada organ-organ-lain (di hati, buah pinggang, saraf tunjang, kelenjar endocrin). Akibatnya, kita mempunyai banyak masalah: disbacteriosis, hepatitis, nefropati, keadaan kekurangan imun, tetapi masalah keradangan kronik untuk pesakit yang diberikan adalah tidak diselesaikan. Di sini ia masa untuk mengenang kembali kira-kira hirudotherapy. Aktif secara biologi bahan-bahan yang mengandungi dalam kelenjar air liur lintah perubatan boleh memulihkan peredaran darah di dalam sarang serangga keradangan, membuang iskemia organ, menyediakan pertukaran tisu kapilari dan disebabkan ia boleh menjalankan pengangkutan ubat kimia ke dalam sarang serangga keradangan, memperbaiki imunisasi perlindungan dan pertumbuhan semula tisu.

Dalam apa-apa syarat yang menggunakan ubat kimia yang sama boleh didapati dalam dos yang lebih kecil. Faktor-faktor ini tidak menghadkan keupayaan hirudotherapy mempengaruhi sarang serangga keradangan. Perkara ini bahawa dalam kelenjar air liur lintah perubatan terdapat beberapa bahan-bahan yang mampu untuk menahan pertumbuhan bacterias. bahan-bahan yang paling disiasat adalah Hirudin. Dalam eksperimen pada haiwan tindakan bacteriastatic dan bakteria Hirudin telah dibuktikan. Sebab utama tindakan ubat Hirudin contohnya di thrombophlebitis dalam banyak bakteria. Bahawa mengapa ia menjadi jelas bahawa menggunakan lintah pada keradangan aseptik dan pada keradangan yang disebabkan oleh ejen bakteria membantu organisma. dalam rahsia kelenjar air liur lintah perubatan untuk menembusi aci emarcacional ? Keradangan deternimed oleh tindakan faktor penembusan enzime gialuronidaza. Enzime ini mampu untuk unactivate tindakan asid gialuron yang bahan penyimenan untuk tisu bersifat kata penghubung.

Feaeture apa-apa daripada hirudotherapy pada asasnya distinquishes daripada kaedah rawatan yang lain.Selain daripada yang disebutkan di atas kesan-kesan hirudotherapy perlu untuk ingat kira-kira satu seperti kerengsaan mata biologi aktif mempengaruhi refleks zones. perasan lama dahulu bahawa lintah lebih suka duduk di kawasan-kawasan tertentu kulit yang sesuai dengan mata Cina kuno kaedah rawatan needleacupuncture. Dalam hasil daripada hirudotherapy kita menerima kesan rawatan bukan hanya disebabkan oleh tindakan bahan-bahan biologi aktif rahsia lintah, tetapi juga dengan menggunakan pengaruh ke atas zon-zon refleks.

Sebagai contoh pada rawatan penyakit hypertonic mata aktif secara biologi kawasan berhubung dgn hujung dan pangkal rahim digunakan dan pengaruh-mata memberikan anestetik, vasodilating dan hipotenzive tindakan effects.seekor lintah ekzos dari 5 hingga 10 ml .. Pendarahan darah berlangsung selama beberapa jam (kira-kira 12-24 jam) dan pesakit kehilangan kira-kira 20-30 ml darah. disebabkan oleh pengaruh 5 ekor lintah simulteneously pesakit kehilangan 100-250 ml darah dan dengan cara ini mengambil darah mempunyai kelebihan yang tidak boleh dipersoalkan sebelum mengambil darah dari urat. Mengambil darah dari kawasan yang menghubungkan dengan organ pesakit berlangsung selama kira-kira sejam. Oleh itu, ia mewujudkan syarat-syarat jam yang stabil dan berkekalan saliran banyak dan vena yang memunggah kawasan yang diberikan, di kawasan tertentu, biasanya merupakan peningkatan peredaran mikro, pemakanan tisu, selular pertukaran, genangan vena biasanya jumlah tertentu dan iskemia organ biasanya eliminated.After kursus rawatan yang terdiri daripada prosedur 5-10 menggunakan dari 4 hingga 10 lintah kesan klinikal yang baik marked.

di patologi kardiovaskular yang membawa kepada decompensation peredaran darah (jantung ishemic, kecacatan intim) lintah melantik ke kawasan hati sahih mengurangkan tekanan arteri meningkat, membawa kepada mengurangkan genangan di dalam hati, memperbaiki pengudaraan paru-paru dan memunggah hati. Kesannya datang dalam hasil hipotenzive langsung dan anticoagulating tindakan daripada Hirudin dan bukan tahap yang lebih kecil disebabkan untuk mengurangkan rintangan periferal. Pada penyakit hirudotherapy sistem kardiovaskular memainkan role. adalah mudah untuk mencari penjelasan untuk ini dengan mengambil kira properties.Besides disebutkan di atas adalah perlu untuk ambil perhatian keupayaan Hirudin untuk mempengaruhi pembekuan darah.

Keadaan cecair darah dan pembekuan yang disediakan oleh interation fungsi dua sistem organisma: pembekuan darah dan sistem anticlotting anticlotting. menyokong darah dalam keadaan cecair, melindungi dari pembekuan, yang kedua memberikan perlindungan dari pendarahan pada pelanggaran integriti saluran darah. Bagi pesakit yang mempunyai penyakit jantung iskemia, darah tinggi, bagi orang-orang tua, untuk pesakit dengan kencing manis, masalah utamanya adalah aterosklerosis saluran dan sebagai hasil angiopathy; aterosklerosis apa-apa pelanggaran integrety daripada darah vessels. menyediakan dan mengaktifkan sistem clotting.In satu hasil paparan yang paling dahsyat penyakit jantung dan saluran trombosis arteri dalam organ-organ penting yang penting. Output trombosis yang infarksi jantung, otak, paru-paru brinding kadang-kadang hasil maut. Rangsangan aktiviti fibrinolitic dan sistem anticlotting darah pada penyakit itu, penindasan daripada pembentukan trombs, dan mengurangkan kelikatan darah adalah perlu dengan tujuan perubatan dan untuk maintanance pencegahan keadaan iskemia.

Mekanisme aktiviti menindas Hirudin thrombin disiasat. Blok Hirudin tindakan thrombin dan terkini yang kehilangan ciri-ciri, menggalakkan peralihan fibrinogen ke dalam fibrin.Besides rahsia air liur blok lintah perubatan attachement anitial-thrombocytes dan benar-benar menekan aggregetion mereka di atas permukaan yang collagenus. Oleh itu, rahsia liur pengaruh lintah perubatan ke atas faktor-faktor selular dan plasma penyelidikan clotting.dalam darah banyak penulis ditanda bahawa selepas tugasan lintah ada normalisasi parameter berasingan coagulogramme-pada kombinasi anitial coagulations hyper sistem anticoagulating mengaktifkan dan sebaliknya menjadi lebih aktif.

Kesan yang sama adalah tidak diterima walaupun kita menggunakan apa-apa anticoagulants secara meluas dikenali sebagai heparin dan aspirin. Kita perlu menambah kesan lipotropal enzim kelenjar air liur lintah perubatan yang terdiri dalam keupayaan untuk mempengaruhi lipid darah. Pada awal abad ke beberapa saintis menyatakan andaian bahawa pembangunan aterosklerosis boleh dicegah dengan menggunakan lintah perubatan. Pada 1984-1989, ia telah dibuktikan dengan uji kaji yang pada pengenalan lama introvenous rahsia kelenjar air liur lintah perubatan kepada tikus-tikus yang yang berada dalam keadaan aterosklerosis yang kuat menyatakan yang lepas telah mengurangkan lipid dalam arteri di bahagian abdomen dan paru-paru.

Ia terkenal bahawa lipoproteids ketumpatan rendah dan ketumpatan yang sangat rendah lipoproteids menggalakkan pembangunan aterosklerosis, tetapi lipoproteids ketumpatan yang tinggi memainkan peranan faktor antisclerous perlindungan. Pada penyakit ishemic mendengar terdapat pengagihan semula kolesterol dalam kelas yang berbeza lipoproteids. Kuantiti menimbulkan dalam lipoproteids ketumpatan yang rendah dan dalam lipoproteids ketumpatan yang sangat rendah telah dikurangkan itu dalam lipoproteids ketumpatan tinggi. Pesakit kumpulan ini telah meningkat sahih tahap lipid, triglicerids biasa, kolesterol pada dinding arteri. Ramai penulis yang terlibat dalam masalah ini menandakan pengurangan sahih triglicerids dan kolesterol dalam darah selepas sesi beberapa hirudotherapy.

Hal ini membolehkan untuk menarik kesimpulan bahawa ensymes lipotropic rahsia dari air liur lintah perubatan boleh digunakan pada kecacatan atherosclerotic saluran tanpa mengira penyetempatan utama aterosklerosis. Mungkin kesan ejuvenation? Yang boleh dilihat selepas hirudotherapy-rupa bersinar di mata, peningkatan keanjalan kulit, rupa flush, kehilangan topeng keletihan di muka pesakit, jenis kuat pesakit. Ia mungkin kerana dalam kes ini, kita berurusan dengan mekanisme yang meningkat daripada vascularization kulit dan organ-organ dalaman. Mungkin disebabkan tindakan hirudin dan gialuronidaze (faktor penembusan) menjadi semakin baik dan tidak hanya peredaran darah organ-sasaran, tetapi dalam organ-organ dan tisu lain kerana kapasiti yang terbaik cappilary-tisu bertukar-tukar dan sebagainya. Ia menggalakkan pengurangan bengkak, pembubaran itu beku yang dianjurkan darah, kesan kosmetik. Menggunakan lintah-lintah menggalakkan peningkatan kekebalan tempatan juga.

Penyakit saluran, jantung, penyakit kronik nonspecific paru-paru yang membawa kepada ketidakcekapan jantung dan hati boleh dirawat dengan hirudotherapy. Pada ketidakcekapan jantung dan paru-paru kronik tengah-tengah genangan dalam bulatan besar peredaran darah berlaku dan hakikat ini membawa kepada ketidakcekapan hati berfungsi. Pemunggahan bulatan besar peredaran darah di hirudotherapy (peningkatan peredaran darah di sekitar), tindakan enzim lipotropic, pengurangan hypostasis hati-semua faktor-faktor ini yang menggalakkan peningkatan kesihatan pesakit yang disebabkan oleh pengaruh kompleks rahsia lintah pada organisma.

Hirudotherapy seperti yang kita lihat perlu dianggap bukan sahaja sebagai penyenggaraan pencegahan, tetapi juga sebagai satu kaedah rawatan pada penyakit jantung ishemic, penghinaan dan lain-lain pathologies vaskular, penyakit pertukaran, penyakit endokrin, penyakit saraf, di semua penyakit radang dan sebagainya pada. Akibatnya ia perlu untuk ambil perhatian bahawa yang succers hirudotherapy bergantung bukan hanya pada sifat-sifat biologi lintah rahsia tetapi juga daripada pengalaman seorang doktor dan tindakan bersama pesakit dan doktor.

sekian terima kasih
putra phoenix agro farm

1 ulasan: